چهارشنبه 13 تیر 1403
دانشگاه علوم پزشکی همدان

  • تاریخ انتشار : 1403/03/13 - 13:29
  • تعداد بازدید : 121
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 101
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی و فناوری های نوین سلامت در پرستاری ومامایی

کنفرانس نیم روزه هوش مصنوعی و فناوری های نوین سلامت در پرستاری و مامایی توسط گروه پرستاری سلامت جامعه در دانشکده پرستاری و مامایی برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی کنفرانس نیمروزه هوش مصنوعی و فناوری های نوین سلامت در پرستاری و مامایی در دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس دکتر معصومی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی ضمن عرض خوش‌آمد به حضار هدف از برگزاری این کنفرانس را آشنایی با ابزارهای کاربردی هوش مصنوعی در حوزه سلامت برشمرد و اظهار کرد: با فراگیری علوم جدید در زمینه هوش مصنوعی می‌توان خدمات شایانی در عرصه علوم پزشکی به بیماران ارائه داد. وی از عوامل اجرایی که زحمات بسیاری در راستای برگزاری هر چه بهتر کنفرانس علمی کشیدند قدردانی نمود و تاکید کرد که دانشجویان از این ابزار کاربردی در زمینه های علمی و پژوهشی بهره کافی ببرند.

دکتر پاکراد عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی توضیحاتی در رابطه با انواع وب، سواد دیجیتال و ابزارهای پرکاربرد هوش مصنوعی ارائه داد و عنوان کرد بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی در دسترس و قابل استفاده برای عموم است و دانشجویان می‌توانند درفعالیت های علمی و پژوهشی خود از آن استفاده کنند.

در ادامه دکتر جهانی در ابتدای کنفرانس به نکاتی پیرامون هوش مصنوعی و نحوه عملکرد آن اشاره نمود و عنوان کرد که هوش مصنوعی نوعی شبیه ساز ی هوش انسان برای کامپیوتر است و ماشینی است که برنامه نویسی شده که مانند انسان فکر کندو توانایی تقلید از رفتار انسان را داشته باشد وی افزود هوش مصنوعی شبهت ها و تفاوتهایی با هوش انسان دارد و بعنوان ابزار میتوان در راستای بهبود عملکرد از آن استفاده‌ نمود.

زهراباقری دانشجوی دکتری پرستاری نیز به اصول طراحی محتوای الکترونیک و نرم افزارهای این حوزه در پرستاری و مامایی اشاره نمود و عناوینی همچون چند رسانه‌ای ها، اهمیت آن ، پیشفرض‌های تئوری های شناختی در مورد چند رسانه‌ای‌هاو اصول پانزده گانه آن را برای مخاطبین توضیح داد و همچنین طرز کار با رسانه Story line و چگونگی نصب و کاربرد آن را آموزش داد.

الهام فتح‌اللهی دانشجوی دکتری مامایی نیز نحوه کار با هوش مصنوعی Gemini را ارائه نمود و عنوان کرد: این ابزار به مخاطبین امکان دسترسی مستقیم به هوش مصنوعی گوگل را می دهد و در برنامه ریزی و یادگیری و ... بسیار پرکاربرد است.

در بخش دیگری از این برنامه پریسا رستمی دانشجوی دکتری پرستاری اصول طراحی و ارزشیابی نرم افزار های آموزشی در نرم افزارهای سلامت را به مخاطبین ارائه داد و چرایی استفاده از نرم افزار، عناصر یک نرم افزار نیاز سنجی ها و مسائلی که در طراحی نرم افزار نیاز به بررسی دارد را تبیین کرد.

همچنین آرزو شایان دانشجوی دکتری مامایی به کاربرد هوش مصنوعی در حوزه سلامت اشاره کرد و عناوین همچون واقعیت مجازی، واقعیت افزوده ، واقعیت مجازی در سلامت و واقعیت افزوده در سلامت را تشریح نمود.

این کنفرانس همزمان به صورت مجازی در بستر اسکای روم برگزار شد که مخاطبینی بالغ بر 150 نفر از سراسر کشور در این کنفرانس شرکت کردند و گواهی معتبر از دانشکده پرستاری و مامایی به تمامی حضار اعطا گردید.

 
 
 
 
  • گروه خبری : اخبار دانشكده,اخبار مهم,اخبار کتابخانه
  • کد خبر : 140826
کلمات کلیدی
زهرا کرمی
خبرنگار

زهرا کرمی

تصاویر