چهارشنبه 13 تیر 1403
دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • تاریخ انتشار : 1402/10/05 - 11:06
  • تعداد بازدید : 151
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 139
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس دانشکده پرستاری و مامایی اعلام کرد:

مشارکت 150نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی در اجرای طرح پویش ملی سلامت

رییس دانشکده پرستاری و مامایی گفت: 150نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی در اجرای پویش ملی سلامت مشارکت کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی،دکتر سیده زهرا معصومی در گفت و گو با روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی اظهارکرد :پویش ملی سلامت با هدف غربالگری دیابت و فشارخون افراد بالای 18سال وتمامی مادران باردار از تاریخ 20آبان در کشور آغاز شده است و جمعیتی بالغ بر45میلیون نفر را در برمیگیرد.

وی افزود: با توجه به رسالت دانشگاه علوم پزشکی و نیز ماموریت این دانشکده در راستای پاسخگویی اجتماعی و همچنین به منظور دستیابی به پیامدهای بهتر طرح ملی پویش سلامت، مشارکت هرچه بیشتر و گسترده‌تر این دانشکده به اغنا و پربار شدن طرح مذکور کمک می‌نمایدبراین اساس برآن شدیم تا در راستای سلامت و آگاهی مردم نقش بسزایی داشته باشیم.

دکتر معصومی اظهار کرد: دانشکده پرستاری و مامایی در بازه زمانی یک ماهه با اعزام 150نفر از دانشجویان ترم 7و8 پرستاری و مامایی به منظور پایش دیابت و فشار خون در بیمارستان‌ها ، مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی همدان و همچنین مراکز مصوب فرمانداری شهرستان همدان در حال خدمت رسانی میباشند.

وی در پایان  همچنین اشاره نمود این پویش تا20دی ماه ادامه دارد و توصیه میشود که افراد بالای 18سال در اسرع وقت به نزدیک ترین مراکز خدمات شهری،پایگاه های سلامت،خانه های بهداشت و ایستگاه های ثابت و سیار سطح شهر مراجعه نمایند.

  • گروه خبری : اخبار دانشكده,اخبار مهم
  • کد خبر : 134330
کلمات کلیدی
زهرا کرمی
خبرنگار

زهرا کرمی

تصاویر